تيتر خبر جديد:شروط صريح قطعه‌سازان ايراني براي پژو و رنو/ جلوي توليد با داخلي سازي زير ۴۰ درصد را مي‌گيريم

شرح خبر:

رضا رضايي، رئيس انجمن قطعه‌سازان در يك نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد جزئيات مذاكره قطعه‌سازان با مديرعامل شركت پژو سيتروئن و همچنين مسئولان شركت رنو اظهار داشت: در جلسه با مدير عامل پژو مطرح كرديم كه توليد محصولات پژو در ايران بايد با حداقل 40 درصد داخلي‌سازي آغاز شود و قطعه‌سازان تراز اول ايراني با قطعه‌سازان فرانسوي مشاركت كنند تا دانش فني ما افزايش يابد.

* داخلي سازي 20 درصدي محصولات پژو به اشتباه عنوان شد

وي با بيان اينكه در حال حاضر قطعه‌سازان ايراني قادرند تا 60 درصد قطعات خودروها را داخلي‌سازي كنند، گفت: قبلاً بحث هايي در مورد آغاز توليد محصولات پژو با داخلي‌سازي 20 درصدي مطرح شد كه اين رقم به اشتباه عنوان شده بود.

وي ادامه داد: خودروسازان مي‌خواستند براي رفاه مردم تا زماني كه داخلي‌سازي خودروها افزايش مي‌يابد، نسبت به توليد خودروهاي جديد با داخلي‌سازي 20 درصدي اقدام كنند تا اين محصولات در اسفندماه به خط توليد برسند. 

رضايي توضيح داد: قطعه‌سازان براي ساخت قالب‌ها و آماده شدن جهت توليد قطعات ساده 7 تا 8 ماه زمان نياز دارند و براي قطعات پيچيده نيازمند يك سال و بيشتر زمان هستند.

وي همچنين با اشاره به برگزاري جلسه‌اي با مديرعامل رنو پارس، گفت: در اين جلسه 2.5 ساعته به مدير رنو پارس گفتيم عرق ملي ايجاب مي‌كند كه ساخت داخل خودروها را افزايش دهيم.

وي ادامه داد: مدير رنو پارس نيز معتقد بود كه برخي قطعه‌سازان ايراني از لحاظ سخت‌افزاري بايد ارتقاء يابند.

* جلوي توليد محصولات پژو با داخلي سازي زير 40 درصد را مي‌گيريم

به گزارش فارس، مازيار بيگلو دبير انجمن قطعه‌سازان نيز در اين مورد توضيح داد كه در جلسه با تاوارس مديرعامل پژو سيتروئن صريح و رك به او گفتيم كه اگر مونتاژ خودروهاي پژو در ايران با داخلي‌سازي كمتر از 40 درصد صورت گيرد، جلوي اين توليد را خواهيم گرفت و موضوع را از طريق وزير صنعت و رئيس سازمان گسترش پيگيري خواهيم كرد.

وي ادامه داد: به تاوارس گفتيم كه شما در ايران بسيار بدنام هستيد و او نيز پاسخ داد كه قصد داريم اين روال را تغيير دهيم.

بيگلو در مورد مذاكره با مديرعامل شركت رنو پارس نيز گفت: آنها اصرار داشتند كه قطعه‌سازان ايراني تحت ليسانس قطعه‌سازان مورد قبول رنو فعاليت كنند، اما ما معتقديم كه قطعه‌سازان ايراني بايد به صورت جوينت ونچر با قطعه‌سازان خارجي همكاري داشته باشند.

وي افزود: در حال حاضر 25 درصد قطعه‌سازان اروپايي امكان همكاري با شركت رنو را دارند، اما اين رقم در ايران به 10 درصد مي‌رسد و بقيه قطعه‌سازان نيز بايد ارتقاء يابند.

به گفته بيگلو، حدود 65 درصد قطعه‌سازان ايراني در نوار زردرنگ قرار دارند كه با ارتقاء كيفي مي‌توانند در نوار سبز رنگ قرار گيرند و با رنو همكاري كنند.

* حضور نمايندگان جديد قطعه‌سازان در شوراي سياست‌گذاري خودرو

به گزارش فارس، رضايي در ادامه اين نشست در خصوص حضور نمايندگان انجمن قطعه‌سازان در شوراي سياست‌گذاري خودرو نيز به فارس گفت: وزير صنعت براي حمايت از انجمن قطعه‌سازان وارد شده و دستور داده كه اعضاي انجمن در شوراي سياست‌گذاري خودرو حضور داشته باشند.

وي افزود: بر اين اساس در جلسه پنجشنبه هفته گذشته شوراي سياست‌گذاري خودرو، علاوه بر من، مرتضوي و بيگلو نايب رئيس و دبير انجمن قطعه‌سازان نيز حضور داشتند و از نمايندگان قبلي دعوتي نشده بود.

رضايي در ادامه با اشاره به حضور نمايندگان شركت فولكس واگن در ايران براي ارزيابي قطعه‌سازان ايراني، گفت: حدود 60 تا 70 قطعه ساز ايراني مورد ارزيابي قرار گرفتند و نمايندگان فولكس واگن اعلام كردند كه 60 تا 70 درصد قطعه‌سازان ايراني مي‌توانند با آنها همكاري كنند.

* همكاري فولكس واگن و ماموت/مذاكره ايران خودرو و فيات پشت درهاي بسته

به گزارش فارس، بيگلو نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينكه هفته آينده با نمايندگان فولكس واگن در مورد خودكفايي در توليد قطعات جلسه خواهيم داشت، گفت: شركت فولكس واگن در سطح خودروهاي تجاري با شركت ماموت همكاري دارد كه قرار است در توليد قطعات اين خودروها با آنها همكاري كند.

وي همچنين از ادامه مذاكرات ايران‌ خودرو و فيات پشت درهاي بسته خبر داد.

* انتخابات آمريكا بر قراردادهاي خودرويي تأثيري ندارد

دبير انجمن قطعه‌سازان در ادامه در ارزيابي تأثير انتخابات آمريكا بر همكاري خودروسازان و قطعه‌سازان ايراني و اروپايي نيز گفت: قرارداد خودروسازان قسمتي از قرارداد برجام است و با توجه به اينكه قرارداد برجام دوطرفه نيست، بلكه قرارداد چندجانبه است، هر اتفاقي در مورد برجام بيفتد، بر همكاري‌هاي خودرويي نيز تأثيرگذار خواهد بود.

وي ادامه داد: پيش‌بيني ما اين است كه اتفاقي در مورد همكاري‌هاي خودرويي با طرف‌هاي خارجي نخواهد افتاد و در حال حاضر شاهد تأكيد كشورهاي غربي بر حضور در بازار ايران هستيم.

* فقط 10 درصد گردش مالي بازار قطعات يدكي شفاف است

وي در ادامه با اشاره به گردش مالي 17 هزار ميليارد توماني بازار قطعات يدكي در كشور گفت: ايساكو و سايپا يدك تنها 10 درصد از اين فروش را به خود اختصاص داده‌اند و 90 درصد بقيه مشخص نيست از كجا تأمين مي‌شود و چرا تا اين حد قطعات مشابه چيني در بازار وجود دارد.

وي در عين حال در خصوص واردات برخي قطعات توسط خودروسازان نيز گفت: گاهي اوقات خودروسازان براي تكميل قطعات خود مجبور به واردات هستند.

* پرداخت 120 روزه بدهي خودروسازان به قطعه‌سازان

به گزارش فارس، فرهاد بهنيا سخنگوي انجمن قطعه‌سازان نيز در اين نشست خبري با بيان اينكه در حال حاضر قطعه‌سازان 4 هزار ميليارد تومان از خودروسازان طلب دارند، گفت: در حال حاضر، مدت پرداخت بدهي ايران‌خودرو به 120 روز رسيده ولي در مورد سايپا به دليل وجود مشكل تأمين نقدينگي، اين مدت زمان بيشتر است.

رضايي رئيس انجمن قطعه‌سازان نيز در اين مورد گفت:‌ آقاي سيد ابريشمي رئيس هيأت مديره سايپا به ما قول داده كه شب عيد هيچ قطعه‌سازي نداشته باشيم كه مدت زمان طلبش از سايپا به 120 روز برسد.

بهنيا همچنين در مورد عرضه قطعات يدكي بي‌كيفيت در كشور گفت: برخي واحدهاي زيرزميني، نمونه محصول برخي قطعه‌سازان را توليد و در بازار عرضه مي‌كنند كه مشخص نيست اين قطعات توسط چه واحدي به توليد رسيده و در نتيجه اين توليدات نيز به حساب قطعه‌سازان داخلي گذاشته مي‌شود.


خبر تصادفي:
خبر هاي بروز دنيا براي تمامي سنين در اين سايت موجود است.شما بازديدكنندگان محترم ميتوانيد روزانه خبر هاي زياد و مهم را در اين سايت بخوانيد و از اخبار روز دنيا با خبر شويد.كافي است فقط در اين وب سايت گردش كنيد و در تمامي موارد اين وب سايت جستجوي لازم را انجام دهيد.خبر هاي سياسي در اين سايت شامل خبر هاي دولت يازدهم و عملكرد آن ها در اين دوره است كه بايد بررسي هاي دقيقي در اين زمينه انجام شود.عملكرد اين دولت مثبت بوده و در بخش برجام كار هاي زيادي انجام شده كه شايسته تقدير و تشكر است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.