تيتر خبر منتشر شده: :يمن عربستان را از پاي درآورده؛ آيا آمريكا حالا دست به كار مي‌شود؟

شرح خبر:


به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري فارس، بعد از حدود 20 ماه از جنگ عربستان عليه يمن، اين كشور و همپيمانانش در قطعي كردن نتيجه اين جنگ عاجز مانده‌اند و هيچ موفقيت ملموسي در يمن به دست نياورده‌اند جز اينكه زيربناي شهرهاي اين كشور را تخريب كرده و آثار باستان‌اش را ويران كرده‌اند.

وبگاه لبناني «الثبات»، گزارش داد كه آمريكا با برشمردن ضرري كه در نتيجه حمايت از عربستان در اين جنگ متحمل شده و سودي كه از فروش سلاح به اين كشور به دست آورده و كم شدن هزينه‌هاي نفت به مرحله تعيين كننده‌اي رسيده كه تلاش مي‌كند با تغيير معادلات پول عربستان را از طريق قانون جاستا مصادره كند.

يا اينكه دست كم پول‌هاي سعودي را تا پايان دوره ملك سلمان و روي كار آمدن نظام پادشاهي چهارم عربستان و اگر لازم بود پنجم؛ بلوكه كند و با آن دخل و تصرف كند.

آمريكا مي خواهم رژيمي در عربستان زمام امور را در دست بگيرد كه مانند اردن و برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس فشار مذهبي و اجتماعي را كم كرده و با اسرائيل رابطه داشته باشد.

بعد از جنايت صنعا و پايداري بي‌نظير ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در سطح نظامي و استقامت مردم اين كشور و بعد از اينكه آمريكا قدرت انصارالله و همپيمانانش را درك كرده، تلاش مي كند با انصارالله در بيافتد.

اين اقدام به اين دليل صورت گرفته كه 1- آمريكا نمي‌تواند و  حاضر نيست از تنگه راهبردي و اقتصادي باب المندب دست بكشد و آن را به محور مقاوت و روسيه بسپارد.

2- اينكه انصارالله و ارتش يمن كنترل باب المندب را در دست داشته باشند امنيت اسرائيل را به خطر مي‌اندازد و باعث مي‌شود اين رژيم نتواند از سود معاهدات صلح با مصر و اردن استفاده كند.

3-جبهه يمني در چشم آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها به يكي از محور‌هاي مقاومت منطقه‌اي عليه اسرائيل تبديل شده است و در صورت اتحاد محور مقاومت لبناني و يمني، اسرائيل مجبور مي‌شود در چند محور با مقاومت درگير شود كه به اين ترتيب تمركز اين رژيم از درگيري در غزه و كرانه باختري براي زمان بيشتري برداشته مي‌شود.

4-آمريكا تلاش مي‌كند روند كاهش نفوذش در منطقه و بيشتر شدن تأثيرات منطقه‌اي روسيه را متوقف كند.

اما سوالي كه به ميان مي‌آيد اين است كه آيا آمريكا در حالي كه درگير برگزاري انتخابات رياست جمهوري است مي‌تواند در حال حاضر وارد عمل شود و آيا اوباما مي‌تواند رئيس جمهور بعد از خود را ملزم كند كه در جنگي بيرون از مرزهاي آمريكا شركت كند و آيا آمريكا مي‌تواند نتايج يك جنگ از پيش‌باخته را در يمن تحمل كند؟

به نظر مي‌رسد آمريكايي‌ها به توصيه بريتانيا تلاش مي‌كنند به سوي اعمال آتش‌بس در يمن گام بردارند در اين ميان ضمن ايجاد فتنه داخلي در يمن و حمايت از گروه‌هاي تروريستي كه دست به ترور و اغتشاش مي‌زنند با همكاري داعش يمن را به اشغال خود درآورند؛ اما آيا موفق مي‌شوند؟ به نظر نمي‌رسد.


خبر تصادفي:
جايگاه ايران از لحاظ قدرت دفاعي در منطقه و حتي در جهان بسيار قوي تر از گذشته شده و اين موضوع غير قابل انكار است.به طوري كه حتي دشمنان ايران نيز اين موضوع را تاييد ميكنند و ميدانند كه ايران ديگر آن كشوري نيست كه بتوانند به راحتي به آن حمله كنند و ديگر براي ايران تحديد هاي نظامي معني ندارد.براي همين است كه ايران را چندين سال است كه توسط تحريم هاي اقتصادي تحت فشار قرار داده اند.موشك هاي ايران داراي برد زياد و قادر است كه اهداف خود را به صورت دقيق نشانه برود و اين موشك ها تحديدي براي دشمنان كشور است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.