تيتر خبر جديد:گام‌هاي استراتژيك در مديريت بحران كشور تبيين شد


خبر اختصاصي:
خبر هاي بروز دنيا براي تمامي سنين در اين سايت موجود است.شما بازديدكنندگان محترم ميتوانيد روزانه خبر هاي زياد و مهم را در اين سايت بخوانيد و از اخبار روز دنيا با خبر شويد.كافي است فقط در اين وب سايت گردش كنيد و در تمامي موارد اين وب سايت جستجوي لازم را انجام دهيد.خبر هاي سياسي در اين سايت شامل خبر هاي دولت يازدهم و عملكرد آن ها در اين دوره است كه بايد بررسي هاي دقيقي در اين زمينه انجام شود.عملكرد اين دولت مثبت بوده و در بخش برجام كار هاي زيادي انجام شده كه شايسته تقدير و تشكر است


خبر اصلي


به گزارش خبرگزاري فارس، پنجمين و آخرين كارگاه آموزشي و تمرين ستادي مديريت بحران كشور صبح امروز با سخنراني اسماعيل نجار معاون وزير و رئيس سازمان مديريت بحران كشور در مشهد آغاز به كاركرد.

در اين دوره 4 روزه كه با گفتمان " آمادگي موثر و بي درنگ از دولت تا جامعه " در مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي خراسان رضوي برگزار مي شود، اعضاي اصلي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان هاي خرسان هاي رضوي، شمالي و جنوبي، كرمان،يزد و سيستان و بلوچستان حضور دارند.

رئيس سازمان مديريت بحران با اشاره به برگزاري منطقه‌اي كارگاه تصريح كرد: اين استان‌ها معمولاً استان معين همديگر در هنگام بروز بحران هستند و حضور نمايندگان آنها در كارگاه، باعث هم افزايي بيشتر بين استان ها مي شود.

معاون وزيركشور با اشاره به ارجحيت مديريت ريسك به مديريت بحران تصريح كرد: مديريت ريسك , مديريتي هوشمند و مبتني بر آينده نگري است كه در صورت عدم شناخت مخاطرات نمي توانيم در جهت پيشگيري و مقابله با آن برنامه ريزي كنيم.

نجار توسعه مشاركت بين دستگاه ها، عكس العمل سريع، هشدار سريع و توان بخشي و فرهنگ سازي در بين مديران و مردم را به عنوان گام هاي اساسي و استراتژيك در مديريت بحران كشور عنوان كرد.

وي تأكيد كرد: با توجه به حادثه خيزي كشور آمادگي مديران و مردم در هنگام بروز حوادث طبيعي بايد جز امور روزمره و اجتناب ناپذير در آموزش باشد تا روند خدمات رساني به آسيب ديدگان به نحو مطلوب صورت پذيرد كه بر اين اساس آموزش مهم‌ترين اولويت دولت در مديريت بحران است.

طي دو سال گذشته اين كارگاه‌ها براي 24 استان كشور در شهرهاي تبريز، همدان، شيراز و رامسر برگزار شده است كه با اتمام اين دوره در مشهد، تمام مديران دستكاه هاي اجرايي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران در 31 استان از اين آموزش‌ها بهره‌مند مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.