خبر جديد منتشر شد:لزوم بهره‌گيري از تجربه‌هاي شهرهاي جهان در حقوق شهروندي/ قوانين حقوق شهروندي نبايد كپي‌برداري باشد

شرح خبر:
به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، مسعود نصرتي در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين كه امشب در تالار اجتماعات اين شورا برگزار شد، اظهار داشت: شهرداري قزوين برنامه‌هايي را كه اجرا مي‌كند در حقوق شهروندي و مديريت شهري دغدغه دارد.

وي بيان كرد: بر اساس شناختي كه از مديريت شهري داريم بايد قوانين حقوق شهروندي كپي‌برداري نباشد بلكه مترقي و بومي بوده تا بتوانيم در ارائه خدمات به مردم موفق باشيم.

شهردار قزوين عنوان كرد: هر زمان كه سخن از حقوق شهروندي مطرح شده، نسبت به كپي‌برداري و استفاده از تجربه كشورهاي ديگر در ذهن تداعي مي‌شود در صورتي كه هر كشور و هر شهري فرهنگ مختص به خود را دارد و اين حقوق قابل كپي‌برداري نيست.

نصرتي با اشاره به اينكه توجه به پيشينه‌اي كه در طراحي قوانين وجود دارد بايد حقوق شهروندي دو‌سويه و دو‌جانبه باشد، مطرح كرد: اين مطلب به معني اينكه مسؤولان از حقوق شهروندان مطلع بوده و مردم هم از مباحث مديريت شهري اطلاع و آگاهي لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به كارگروه قزوين+20 گفت: اين كارگروه هشت سال است فعاليت دارد و 70 نفر در آن مسائل اجتماعي و شهري را بررسي و پيگيري مي‌كنند.

شهردار قزوين با بيان اينكه در گذشته ايران نشان داده كه اقدامات شهري از سوي شهروندان انجام مي‌شد، يادآور شد: شهروندان در موضوع مديريت شهري دغدغه داشته و تلاش مي‌كردند شهر خود را نظم ببخشند.

نصرتي با بيان اينكه عوارض از مردم شهر قزوين 40 هزار تومان أخذ مي‌شود اما سرانه يك نفر، يك ميليون تومان در كشور است، مطرح كرد: اين مطلب نشانگر ناهمخواني هزينه‌ها و أخذ عوارض از مردم است.

* قزوين پايلوت شكوفايي شهري است

وي اضافه كرد: شهروندان قزويني بايد در كاهش مشكلات و مديريت شهري با شهرداري قزوين هماهنگ باشند تا هزينه‌ها كاهش يابد.

شهردار قزوين با اشاره به اينكه قزوين پايلوت شكوفايي شهري است، تشريح كرد: اين شهر 6 زيرساخت دارد كه مهم‌ترين آن رعايت حقوق شهروندي در سطح شهر قزوين است.

نصرتي با اشاره به تشكيل كلينيك حقوق شهروندي اضافه كرد: با تشكيل اين كلينيك مي‌توان گردهمايي‌ها، همايش‌ها و كارگاه‌هاي تخصصي در حوزه شهري ملي و بين‌المللي برگزار كرد.

وي با اشاره به اينكه قزوين مقر مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و برگزاري اجلاس جهاني جاده ابريشم است، يادآور شد: با توجه به اين موضوع مي‌توان از تجربه‌هاي شهرهاي جهان به وي‍ژه شهرهاي اسلامي در رعايت و فرهنگ‌سازي حقوق شهروندي استفاده بهينه كرد.

شهردار قزوين ادامه داد: مي‌توان از سازمان ملل متحد كمك گرفت تا با استفاده از تجربه و همكاري آن‌ها در كشور و يا شهر قزوين پيرامون فرهنگ‌سازي حقوق شهروندي در سطح جامعه موفق عمل كرد.

نصرتي با اشاره به اينكه شهر قزوين ظرفيت‌هاي بي‌شماري دارد، خاطرنشان كرد: با بهره‌گيري از اين ظرفيت‌ها مي‌توان در نهادينه كردن فرهنگ حقوق شهروندي در اين شهر به نتايج مثبت و مطلوبي دست يافت.

وي بيان كرد: با همفكري و همدلي مردم و مسؤولان مي‌توان خدمات ارزنده‌اي را در تكريم، احترام حقوق شهروندي، بسط و گسترش فرهنگ اين حقوق در سطح جامعه برداشت.

شهردار قزوين گفت: براي رسيدن به هدف مقدس پيشگيري و كاهش مشكلات اجتماعي بايد همه دست به دست هم داده تا بتوانيم گام‌هاي بسزايي را در اين راستا برداريم.


خبر تصادفي:
قطعا سياست خارجي ايران در مباحثي از جمله هسته اي بسيار حساس است و دقت دارد تا تحريم هاي شديد اقتصادي را از روي كشور بردارد.تحريم هايي كه ظالمانه بر عليه ايران اعمال شده و باعث شده ايران در از نظر اقتصادي با مشكلات زيادي مواجه شود كه هر كدام از اين مشكلات ضربه هاي زيادي به روند پيشرفت ايران زده است.دولت روحاني و جناب دكتر ضريف،وزير امور خارجه ايران توافقاتي مفيد براي برداشتن تحريم هاي اقتصادي انجام داده ايند كه اين توافقات در راستاي برداشتن تحريم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادي قبلي ايران است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.