يك خبر داغ:از اخطارهاي پيايي براي منع همكاري با «جم» تاصدور مجوز براي كارگردان فعال «جم»

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري فارس، شبكه نمايش خانگي به دليل گستردگي توزيع و مخاطبان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است اما متاسفانه مديريت اين شبكه همانطور كه بسياري از تهيه كنندگان و كارشناسان به آن اذعان دارند با «تسامح و تساهل» صورت مي‌گيرد و كارشناسانه نيست. حسين پارسايي با حكم حبيب ايل بيگي معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي به سمت مدير كل شبكه نمايش خانگي منصوب شد. اما اگر نگاهي به كارنامه فعاليت او در اين دوره بياندازيم خواهيم ديد متاسفانه عملكرد قابل دفاعي نداشته است.

عدم تعامل و همكاري در مديريت بخش هاي مختلف سازمان سينمايي به چشم مي خورد، شاهد اين مدعا اين كه رئيس سازمان سينمايي و مديران آن طي روزهاي گذشته تلاش كردند تا  مشكلات دفاتر سينمايي كه از سوي قوه قضاييه به دليل پخش آگهي در شبكه جم تعليق شده بودند مرتفع شود و طي دو اطلاعيه خطاب به سينماگران،  همكاري با شبكه جم را معاونت در جرم  دانستند اما در بخش ديگري از سازمان سينمايي كه زير نظر حبيب‌ايل بيگي اداره مي‌شود روز گذشته پروانه نمايش فيلم كارگردان به جم پيوسته كه در اين شبكه فعاليت مي كند توسط مدير كل شبكه نمايش خانگي ارايه مي شود اين به جز تناقض در عملكرد و عدم هماهنگي مديران سازمان سينمايي چه تعبير ديگري خواهد داشت!

بيم آن مي رود در شرايطي كه وزارت ارشاد توسط سرپرست اداره مي شود و اين عدم هماهنگي در ميان مديران سازمان سينمايي به وضوح به چشم مي‌خورد فيلم‌هاي مساله‌داري چون «پنجاه كيلو آلبالو» و ديگر آثاري كه هنوز امكان حضور در شبكه نمايش خانگي نيافتند و سخنگوي ارشاد هم در مصاحبه هايش به  اصلاح آن تاكيد داشت ديده شود. سخنگوي ارشاد پيش از اين گفته بود: «50 كيلو آلبالو» فيلم پرفروشي بود اما اين مسئله دليل نمي شود كه ما همه جانبه از اين فيلم حمايت كنيم. شايد در شبكه نمايش خانگي برخي مسائلي كه در اين فيلم مشكل ساز شده اند، را مدنظر قرار دهيم تا همان طور كه سينماها اكران شد در شبكه نمايش خانگي آن مسائل نباشد.

مديريت شبكه نمايش خانگي بدون توجه به وضعيت عرضه و تقاضا در بازار نمايش خانگي، به سريال‌هاي متعددي از جمله «ماه تي‌تي»، «شهرزاد2»، «آسپرين»، «عاليجناب»، «عاشقانه» و مجموعه موسيقايي «گپ» مجوز توليد و بعد از مدتي مجوز نمايش مي دهد اين درحالي است كه در مديريت هاي قبلي با اتمام سريال و توزيع آن در شبكه نمايش خانگي يك سريال ديگر امكان توليد داشت تا با اين نوع مديريت در شبكه نمايش خانگي بتوان علاوه بر مديريت اين عرصه آسيبي به توليدات سينمايي وارد نشود و توليدات سينما نيز مورد توجه مخاطب قرار گيرد. اما متاسفانه در شبكه نمايش خانگي مديريت درستي در حوزه توليد آثار سريال ها صورت نمي گيرد و همين امر باعث مي شود تاثيرات اين سوء مديريت را در دراز مدت بر سينما شاهد خواهيم بود.


خبر تصادفي:
ايراهيم حاتمي كيا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملكرد روزنامه يا لثارات الحسين و توهين به جامعه سينماي ايران اعتراض كرد. وي گفت: كساني كه در اينجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتي ديدم كه اين اتفاق افاده و حرمت قلم اينقدر ضايع شده است نتوانستم ساكت بمانم.اين هنرمند محبوب و دوست داشتني كشورمان كه كارگردان بسياري از فيلمهاي محبوب ايران مي باشد با اين واكنش حمايت خود را از جامعه هنري كشورمان نشان داد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.