خبر داغ:آمار 30 درصدي نام نويسي زنان براي اربعين / رواديد صادرشده خارج از سامانه سماح مشكل‌ آفرين است

شرح خبر:

حميد محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري فارس، درباره آخرين آمار ثبت‌نام زائرين اربعين گفت: 617 هزار نفر تاكنون در سامانه سماح ثبت‌نام كرده‌اند و هر چه به زمان اربعين نزديكتر شويم، اين آمار رشد بيشتري پيدا خواهد كرد.

وي درباره تركيب جمعيتي زائرين اربعين افزود: حدود 30 درصد زائرين ثبت‌نامي در سامانه سماح، زنان هستند و حدود 70 درصد هم مردان، اما در آستانه اربعين احتمال اينكه اين آمار تغيير كند بسيار زياد است.

محمدي تصريح كرد: سامانه سماح براي اين راه‌اندازي شده كه مردم بتوانند از طريق مسير رسمي، رواديد خود را دريافت كرده و مسئولان هم بتوانند براي ارائه خدمات بهتر، برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند، ضمن اينكه امكان كاروان‌بندي زائران هم در اين سامانه توانسته به اعضاي كميته حمل و نقل ستاد اربعين كه قرار است با همكاري كاروان راهيان نور و تجارب آنها نسبت به جابجايي زائرين اقدام كنند، كمك شاياني كرده است.

وي تصريح كرد: آمار و اطلاعات يكه در سامانه سماح از تعداد زائرين وجود دارد، مي‌تواند به مديران و مسئولان فعال در ستاد اربعين كمك شاياني براي برنامه‌ريزي مناسب داشته باشد تا جايي كه ما به راحتي مي‌توانيم از تعداد زائرين، خروج آنها از كدام شهر و روز خروج زائرين اطلاع پيدا كنيم.

معاون سازمان حج و زيارت خاطرنشان كرد: به هر ميزاني كه مشتاقان حضور در اربعين، رواديد خود را خارج از سامانه سماح دريافت كنند، به همان ميزان هم مشكلاتي نظير ازدحام، بي‌نظمي و ترافيك اضافه خواهد شد كه مي‌تواند تأثيرات سوء در مديريت و برنامه‌ريزي انجام شده داشته باشد.

محمدي افزود: براي نظم‌بخشي، مديريت و برنامه‌ريزي مناسب جهت جلوگيري از ازدحام و ترافيك و بروز مشكلات احتمالي، سازمان حج و زيارت اخيراً اعلام كرده كه افرادي كه خارج از سامانه سماح رواديد خود را دريافت كرده‌اند مي‌توانند با پرداخت هزينه‌هاي لازم از بيمه و خدمات درماني به مانند زائرين ثبت‌نامي در سامانه سماح استفاده كنند.


خبر تصادفي:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس كشور باز شده و دوباره اين مكان ها دانش آموزان و دانشجويان زيادي رفت آمد ميكنند و به كسب علم و دانش ميپردازند.تعداد زياد دانشكاه هاي كشور باعث شده كه انگيزه براي ادامه تحصيل دانشجويان بسيار كم شود و اين نا اميدي از آينده شغلي ميل و رغبت دانشجويان را از بين برده است.از طرفي كمبود امكانات در بسياري از دانشگاه هاي كشور به چشم ميخورد.امكانات مدارس كشور نيز بسيار كم است و بايد با نگراني زياد به اين وضعيت بد كشور رسيدگي شود تا باعث كاهش دانشجو محصل در سال هاي بعد نشود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.