خبرگزاريها منتشر كردند: :تعظيم، وادادگي و ترس از قدرت‌هاي جهاني نتيجه‌اي جز ذلت ندارد/ دشمن راه نفوذ را در پسابرجام پيش گرفته است

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، 60 كانون خط امام (ره) دانشگاه‌هاي سراسر كشور در بيانيه‌اي ضمن گراميداشت 13 آبان و فتح لانه جاسوسي  تاكيد كردند: ما معتقديم كرنش، تعظيم، وادادگي، عقب نشيني و ترس از به اصطلاح قدرت هاي جهاني كه امروز با عناويني نظير نظم نوين جهاني، اعتدال، گشايش در سياست خارجي، تعامل با قدرت هاي بزرگ رنگ و لعاب داده شده و در ادبيات سياسي جامعه تزريق مي شود، نتيجه اي جز ذلت و وادادگي ملت ايران را در پي نخواهد داشت.

در ابتداي اين بيانيه آمده است: آبان ماه براي ملت ايران و بويژه جوانان يادآور خاطراتي در تاريخ گذشته است كه درس آموزنده عزت و استقلال است. 13 آبان 1343 كه مصادف با سالروز تبعيد معمار كبير انقلاب اسلامي به تركيه است ، فريادگر اعتقاد راسخ امام (ره) به مبارزه با منش استكباري است. امام(ره) در حاليكه وعده‌هاي متعددي از سوي رژيم حاكم براي سازش و مدارا يا به تعبير ديگر پذيرش ذلت به ايشان شد بعنوان مرجع تقليد اعلام حوزه‌هاي علميه و زعيم شيعه جان خويش را كف دست نهاد و قدم در مسيري گذاشت كه هيچ تضميني براي حفظ جان مباركش نبود.

در بخش ديگري از اين بيانيه عنوان شد: اعتقاد راسخ امام به وعده هاي الهي و تبعيت از سيره پيامبر (ص) و ائمه (ع) چنان شجاعتي در وجود امام ايجاد كرده بود كه در مقابل هيمنه رژيم فاسق و فاسد پهلوي قيام نمود. بذر روحيه استكبارستيزي از همان آغازين روزهاي نهضت امام دردل هر خواص و عوامي كه به انقلابيون مي پيوست نهاده مي شد. سراسر سيره نظري و عملي امام روح الله (ره) تا آخرين روزهاي عمر شريف شان به گواهي اسناد و مدارك متقن و غيرقابل خدشه مملو از فرياد استكبار ستيزي است. فريادي كه ريشه‌اي عميق در قرآن و عترت دارد و هيچ خدشه‌اي بر آن وارد نيست.

60 كانون خط امام (ره) در ادامه بيان داشتند: جريان دانشجويي كشور نيز قبل و بعد از انقلاب با الگوگيري از اين انديشه متعالي همواره استكبار ستيزي را سرلوحه اولويت‌هاي خويش قرار داده است. 13 آبان سال 1358 دانشجويان پيرو خط امام (ره) در اقدامي سنجيده از قبل طراحي شده و مطالعه شده نقطه عطفي در مسير حركت نظام برآمده از انقلاب اسلامي رقم زدند. تجمع و تسخير سفارت ايالات متحده امريكا و بر ملا كردن هزاران سند از تلاش شبانه روزي اين سفارت براي جاسوسي در ايران با هدف براندازي جمهوري اسلامي ايران، شكستن هيمنه ابرقدرت اول دنيا توسط چند دانشجو بدون هيچ سلاحي و فقط با اتكاء به ذات باري تعالي ، افشاي هزاران طرح و نقشه عملياتي براي نفوذ فردي و جرياني در نظام و همه و همه دلايلي بود كه امام (ره) اين حركت را بزرگتر از انقلاب بهمن ماه 57 و به تعبيري انقلاب دوم ناميدند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: اقدام دانشجويان انقلابي ايران بعد از حركت عظيم مردمي در بهمن ماه 57 آغاز مسير اضمحلال و نابودي استكبار جهاني بود كه در تمام سال‌هاي بعد از آن تا به امروز روز به روز رژيم مستكبر امريكا به نابودي نزديك‌تر مي‌شود و انديشه ايستادگي مستضعفان در برابر مستكبران روز به روز در دنيا اشاعه مي يابد. امروز دشمن قسم خورده‌اي در راه شكست دادن اسلام عزيز و ملت مسلمان و انقلابي، راه نفوذ را در پسابرجام پيش گرفته است.

همچنين در بخش ديگري با بيان نكاتي چند به پيشگاه ملت شريف ايران و مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي خاطر نشان كردند: 13 آبان همچنان و پرشور‌تر از گذشته براي جريان انقلابي كشور يوم الله است و بعنوان يك روز نمادين براي پافشاري بر انديشه متعالي استكبارستيزي زنده و جاويد خواهد ماند. ما معتقديم انديشه امام (ره) مبتني بر مبارزه دائمي با استكبار يك استراتژي موقتي و به فراخور زمان نبوده و اين انديشه ريشه در مكتب اسلام ناب دارد. امام برخلاف آنچه كه امروز برخي انقلابيون ديروز به دروغ به ايشان نسبت مي‌دهند تا پايان عمر شريف شان معتقد بودند مبارزه ميان استضعاف و استكبار يك مبارزه شرعي، دائمي، وقفه ناپذير و صلح ناپذير است. امام معتقد بودند رفاه و سعادت بشريت زماني محقق خواهد شد كه سايه شوم استكبار از سر بشريت برداشته شود. امام (ره) حامي مستضعفان بودند و اين اصل موجب مخالفت با مستكبرين بود. صلح و عزت مستضعفان در انديشه امام (ره) بارزترين راهبرد ايشان در سياست خارجي بوده و اينكه امروز عده اي در صدد هستند خويش را مصلح جلوه دهند و امام (ره) را خشونت طلب معرفي كنند يك دروغ و جفاي تاريخي به امام است. امام به اذعان انديشمندان شرق و غرب يك مصلح بزرگ اجتماعي بودند.

در اين باره 60 كانون خط امام (ره) ادامه دادند: جريان دانشجويي كشور با تبعيت از رهبرمعظم انقلاب خود را مسئول پاسداشت سيره نظري امام (ره) بعنوان خط روشن انقلاب مي داند؛ ما در راه تعالي و عزت ايران اسلامي عزيز بر كليه اصول و آرمان هاي انقلاب متبلور در انديشه امام (ره) و رهبري حكيم انقلاب اسلامي پافشاري مي كنيم و سعادت مملكت را در گروه حركت مجاهدانه و انقلابي در راستاي نيل به اهداف مي دانيم. ما معتقديم كرنش، تعظيم، وادادگي، عقب نشيني و ترس از به اصطلاح قدرت هاي جهاني كه امروز با عناويني نظير نظم نوين جهاني، اعتدال، گشايش در سياست خارجي، تعامل با قدرت هاي بزرگ رنگ و لعاب داده شده و در ادبيات سياسي جامعه تزريق مي شود، نتيجه اي جز ذلت و وادادگي ملت ايران را در پي نخواهد داشت.

همچنين بيان داشتند: امروز كه قريب به يك سال از برجام مي‌گذرد روز به روز خلف وعده هاي فراوان طرف مقابل آشكار شده و مشخص گرديده است كه راه اعتماد به شيطان بزرگ بن بستي بيش نبوده و عايدي چنداني براي ملت ايران نداشته است. اما نكته بدتر از آن عدم پيگيري كميته نظارت بر برجام و عدم پيگيري و اقدام متناسب در برابر كوتاهي هاي طرف مقابل است. بديهي است هرگونه كوتاهي در نظارت ها طبق الزامات رهبر انقلاب به هيچ عنوان در پيشگاه ملت مومن و انقلابي ايران بخشودني نيست.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: اگرچه رفع تحريم‌ها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت بزرگ ايران ضروري است اما بايد توجه داشت تا زماني كه جمهوري اسلامي ايران به قواي دروني خود پايبند و متكي است مي توان از آن حركت روبه رشد و تعالي را انتظار داشت و لذا نه تنها لغو تحريم ها به تنهايي موجب بهتر شدن وضع معيشت نمي‌شود بلكه در مدت كوتاهي سبب حمله غول هاي مالي و اقتصادي به بازارها كشور شده و طولي نمي‌كشد كه مسبب سيطره كامل اقتصاد كشور به استكبارجهاني مي‌گردد از آن رو توجه تمام به بحث اقتصاد مقاومتي كه تاكنون آنگونه كه شايسته است سرلوحه برنامه هاي اقتصادي كشور قرار نگرفته، به عنوان بهترين راه مقابله و دفاع از اين هجوم بايد مورد توجه دولت محترم، قرار گيرد.


خبر تصادفي:
وضعيت بيكاري در ايران كاملا قابل بررسي و جاي اعتراض و انتقاد زيادي دارد.بيكاري در ايران در سال هاي اخير به اوج رسيده و تمامي كارشناسان بر اين باورند كه اين حجم از بيكاري در ايران در چندين سال پيش بي سابقه بوده است.اعتراضات زيادي براي اين مورد توسط جوانان و افراد بيكار كشور به دولت روحاني وارد شده.دانشجويان فارغ التحصيلي از دانشگاه هاي معتبر كشور چندين سال است كه بيكار هستند و دولت بايد فكري به حال اين مورد بكند.ادامه چنين روندي قطعا در سال هاي آينده مشكلات خيلي بيشتري براي كشور و وضعيت بد اقتصادي ايجاد خواهد كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.