يك خبر جديد: :افزايش فروش نفت نشان‌دهنده خروج از ركود در بخش واقعي اقتصاد نيست/ 60 درصد واحدهاي توليدي راكد هستند

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس،‌حميدرضا فولادگر در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني امروز مجلس (12 آبان ماه 95)،‌گفت: خصومت آمريكا و متحدان منطقه‌ايش با انقلاب و جمهوري اسلامي مادامي كه بر اصول و ارزش‌هاي ديني خويش ايستاده‌ايم ادامه دارد؛ مگر آنكه از دينمان دست برداريم.

وي افزود: امروز پس از 38 سال ايستادگي ملت ايران در جايگاه مقتدرترين كشور شاهد تأثيرگذاري و نقش‌آفريني اصلي ايران در مسائل منطقه و شاهد پيروزي‌هاي پي در پي جبهه مقاومت هستيم.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: انتخاب ميشل عون به عنوان رئيس جمهور لبنان محاصره كامل حلب و موصل 30 سال تروريسم مورد حمايت آمريكا در سوريه و عراق و بن‌بست عربستان در يمن و مقاومت غيور مردان يمن و ديگر بلاد اسلامي نشانه‌هاي نصرت الهي است.

فولادگر خاطر نشان كرد: گزارش كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از نحوه اجراي برجام نشان داد كه همانگونه كه پيش‌بيني مي‌شد نقض عهد آمريكا و عمل نكردن 1+5 به تعهدات خويش در اين توافقنامه مهمترين مانع تحقق آثار مثبت آن است و وظيفه دولت در استيفاي حقوق ملت سنگين‌تر از دوره مذاكرات حراست از همين توافقي است كه عليرغم انتقادات فراوان اكنون تنها دست‌مايه حقوقي ما در عرصه بين‌الملل در دفاع از دستاوردهاي مثبت آن است.

وي افزود: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب تأكيد داشتند ما به تعهدات خود در برجام عمل كرده‌ايم و نقض‌كننده آن نخواهيم بود مگر آنكه طرف مقابل اقدام به زير پا گذاشتن آن كند كه در آن صورت به جايگاه قبلي خود و با دقت و سرعت بيشتري در فعاليت‌هاي هسته‌اي خويش باز خواهيم گشت.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: شرايط اقتصادي كشور به ويژه در حوزه توليد در صنايع كوچك و متوسط فعاليت‌هاي ساختماني و پروژه‌هاي عمراني و برخي اوضاع خدماتي در ركود به سر مي‌برد.

فولادگر خاطر نشان كرد:‌ افزايش فروش نفت كه باعث مثبت شدن نرخ رسمي رشد اقتصادي نسبت به سال‌هاي قبل شده نشان‌دهنده خروج از ركود در بخش واقعي اقتصاد نيست. هنوز بيش از 60 درصد از واحدهاي توليدي در صنايع كوچك و متوسط غيرفعال و راكد هستند و نرخ بيكاري رسمي و خالص آمار اشتغال كشور نيز وضعيت مثبتي را نشان نمي‌دهد.

وي افزود: اجراي دقيق و صحيح سياست‌هاي كلي اصل 44، توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني و اقتصاد مقاومتي و قوانين مربوطه نظير قانون اصل 44، قانون بهبود محيط كسب و كار،قانون حداكثر استفاده از توان توليدي و خدماتي داخل كشور و قانون رفع موانع توليد به همراه عزم جدي دولت و مسئولين مربوطه در خروج از ركود و سهولت كسب و كار و حمايت از سرمايه گذاري و رفع موانع آن در حوزه‌هاي توليد و خدمات راهكارهاي اساسي خروج از ركود هستند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و جلب مشاركت آنها در صنعت نفت، فولاد، خودرو و عرصه‌هاي ديگر به شرطي در راستاي سياست‌هاي مذكور و به نفع كشور و به منافع ملي است كه با انتقال فناوري و افزايش سطح توليد ملي و استفاده از ظرفيت سخت‌افزاري و نرم‌افزاري داخل باشد و البته توليد‌كنندگان داخلي نيز با ارتقاء بهره‌وري و كيفيت در توليد و خدمات پس از فروش و نيز منطقي كردن قيمت‌ها بايد آماده رقابت جدي در عرصه‌هاي جهاني باشند كه البته حمايت‌هاي دولت نيز بايد به همراه آن افزايش يابد.

فولادگر در پايان با اشاره به مشكلات حوزه انتخابيه خود در بخش‌هاي مختلف از مسئولان خواستار رسيدگي به اين مشكلات و حل آنها شد.


خبر تصادفي:
توليدات داخلي در ايران روز به روز بيشتر شده و كيفيت آن نيز افزايش مي يابد.توجه به اين مورد كاملا ضروري است بايد در ايران فرهنگ سازي شود تا مردم رو به خريد اجناس توليد داخل بياورند تا چرخه اقتصادي توليدات داخلي كشور پا به روند پيشرفت بگذارد.امروزه شاهد آن هستيم كه بيش از گذشته به توليدات داخلي توجه ميشود و همايت هاي مناسبي از جانب دولت براي اين محصولات و ادامه روند كاري آن ها ميشود.خوشبختانه استقبال مردم از اين توليدات داخلي بسيار خوب بوده است و رفته رفته بايد اين روند خوب را نيز بهبود بخشيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.