خبر جديد منتشر شد:شرايط براي توسعه همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري توكيو-بيشكك فراهم است


خبر اختصاصي:
قطعا سياست خارجي ايران در مباحثي از جمله هسته اي بسيار حساس است و دقت دارد تا تحريم هاي شديد اقتصادي را از روي كشور بردارد.تحريم هايي كه ظالمانه بر عليه ايران اعمال شده و باعث شده ايران در از نظر اقتصادي با مشكلات زيادي مواجه شود كه هر كدام از اين مشكلات ضربه هاي زيادي به روند پيشرفت ايران زده است.دولت روحاني و جناب دكتر ضريف،وزير امور خارجه ايران توافقاتي مفيد براي برداشتن تحريم هاي اقتصادي انجام داده ايند كه اين توافقات در راستاي برداشتن تحريم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادي قبلي ايران است

خبر اصلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در بيشكك، همايش «همكاري در حوزه زيرساخت؛ سرمايه‌گذاري در آينده آسيا» با حضور «رضي‌بيك كاجاشف» وزير اقتصاد قرقيزستان، «حيرافمي حاناآكا» معاون نخست وزير ژاپن و همچنين نمايندگان 17 شركت‌ بزرگ ژاپني و بانك توسعه آسيايي امروز در بيشكك برگزار گرديد.

وزير اقتصاد قرقيزستان در اين خصوص اظهار داشت: امضاي اسناد و تفاهم‌نامه‌ها در راستاي توسعه همكاري‌هاي «توكيو» و بيشكك مي‌تواند كمك خوبي در حوزه زيرساخت‌هاي قرقيزستان باشد. ضمن اينكه اين تفاهم‌نامه‌ها، پايه حقوقي خوبي براي پروژه‌هاي مشترك در حوزه‌هاي زيرساختي، جذب شركت‌هاي ژاپني و فناوري‌هاي موجود را به همراه خواهد داشت.

كاجاشف همچنين در اين همايش با اشاره به سطح نامطلوب روابط اقتصادي بين 2 كشور، اظهار داشت: با وجود رابطه دوستانه بيشكك و توكيو، حجم سرمايه‌گذاري‌هاي مستقيم ژاپن در اين كشور تاكنون تنها 188 هزار دلار بوده است كه اين ميزان با توجه به ظرفيت طرفين بسيار كم است.

وي افزود: در حال حاضر شرايط براي توسعه همكاري اقتصادي و تجاري بين 2 كشور مهيا شده و دولت قرقيزستان نيز اصلاحات اقتصادي را در دستور كار خود قرار داده است تا ضمن جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي بتواند در فراهم آوردن شرايط لازم براي جذب سرمايه‌گذاران موفق عمل نمايد.

وزير اقتصاد قرقيزستان عنوان كرد: ژاپن براي ورود به بازارها و فضاي اقتصادي اوراسيايي، بايد توجه خود را بيشتر به توسعه زيرساخت‌ها معطوف نمايد.

هدف از برگزاري اين همايش تقويت همكاري اقتصادي و تجاري بين محافل تجاري كشورهاي حوزه آسياي مركزي و بخصوص قرقيزستان با ژاپن براي طرح مسائل مربوط به توسعه زيرساخت‌ها در سطح دولتي و خصوصي بوده است.

بنابر توافقات صورت‌گرفته در اين همايش، همكاري قرقيزستان با بانك توسعه آسيايي و ژاپن با تخصيص سرمايه 200 ميليارد دلاري از سوي آنها جهت توسعه پروژه‌هاي زيربنايي اين كشور ادامه خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.