خبر جديد را بخوانيد: :عده‌اي نمي‌خواهند از فتنه دست بردارند/ ساختار كنوني جامعه چنگي به دل نمي‌زند

شرح خبر:

به گزارش حوزه پارلماني خبرگزاري فارس به نقل از خانه ملت، مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز و نايب رئيس اول هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه راي اعتماد به سه وزير پيشنهادي دولت براي وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامي و حواشي پيش آمده در صحن علني، اظهار داشت: مشكلي كه ما داريم و عده اي نمي‌خواهند از آن دست بردارند، موضوع فتنه است، همه ما در قبال وعده و قول هايي كه به مردم داده ايم و تعهدي كه به انقلاب و خون شهدا داريم، امتحان مي‌شويم.

وي افزود: ما به مردم قول داديم آزادي ايجاد مي كنيم، به فقرا كمك مي كنيم و رانت نمي كنيم، در حال حاضر همه به ما نگاه مي كنند كه آيا بر اساس گفته هايمان عمل كرده ايم يا خير.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس دهم شوراي اسلامي همچنين تصريح كرد: ساختاري كه اكنون در جامعه ايجاد شده، چه منتسب به راست كنند يا منتسب به چپ كنند، چنگي به دل نمي زند، به خاطر اينكه وقتي گفته مي شود كسي چند هزار ميليارد تومان رانت كرد، همه مقصر و مسئوليم و بايد جواب بدهيم. اگر چشم بينايي بود اجازه نمي داد تخلفات شكل بگيرد، فرد به تنهايي نمي تواند چنين مشكلات بزرگي را ايجاد كند، بلكه يك مجموعه به دليل درست عمل نكرده و مديريت علمي نداشتند به اين جا رسيده است.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: اگر با عمل و آگاهي و كارشناسي مديريت كنيم به سادگي مشكلات به وجود نمي آيد،  اگر هم ديگر را متهم كنيم در هم يكديگر را محك بزنيم، اين محك زدن بدون كمك به يكديگر امكان پذير نيست. هيچ كدام از ما مبرا از خطا نيستيم.

پزشكيان تاكيد كرد: همه ما در ايجاد چنين وضعيتي در مملكت دخيل بوده ايم، همه ما در ايجاد مشكلات دخيل هستيم چرا كه با حضور ما چنين مسائلي شكل گرفته است پس بايد همه پاسخگو باشيم. هر كسي به اندازه حضوري كه در كشور و مسائل دارد در ايجاد مشكلات سهم دارد. بنابراين كسي نمي تواند بگويد در شكل گيري مشكلات مملكت نقشي ندارد و خود را كنار بكشد.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: روش خوبي نيست كه خود را كنار بكشيم و به طرف مقابل بد و بيراه بگويم، درست نيست همه كساني كه در انقلاب بودند و هستند، را به بهانه اينكه اشتباهي كردند كنار بگذاريم و حذف كنيم.

مراجع قضايي آشتياني را تاييد كرده اند

وي تاكيد كرد: در رابطه با آقاي آشتياني مي دانم كه مراجع قضايي او را تاييد كردند، اگر بعد از ارزيابي به مجلس معرفي شده، تهمت و افترا زدن به وزير پيشنهادي و فاسد جلوه نشان دادند انصاف نيست و به دور از اخلاق است كه انسان به سادگي همه چيز را زير پا بگذارد.

پزشكيان با تاكيد بر اينكه نبايد از كاهي، كوه بسازيم، عنوان كرد: ما بايد بتوانيم مشكلات را به كاهي تبديل كنيم نه اينكه كاهي را اين اندازه بزرگ كنيم كه به كوهي تبديل شود و نتوانيم از عهده برآيم و به معضل جامعه تبديل شود.

وي اظهار داشت: الان مشخص مي شود كه چه كسي مي خواهد بي منت براي مردم كار كند، متاسفانه همواره حرف مي زنيم اما بايد در عمل بايد ثابت كنيم خدمت گذاريم. وزرايي كه راي اعتماد  مجلس را جلب كردند مسئوليت دارند كه در 6 ماه باقي مانده از عمر دولت به حرفهايي كه زدند عمل كنند.

اين نماينده تاكيد كرد: اگر در اين بازه زماني نتوانند از عهده برنامه هاي ارائه شده برآيند، در دوره بعدي در صورتي كه روحاني مجدد رئيس جمهور شود، مجلس به اين وزرا اعتماد نخواهد كرد. بايد عمل را ارزيابي كنيم نه اينكه افراد را به دليل آنكه مخالف جناح ما است كنار بگذاريم.

مجلس نشان داد تابع جو و نگاه خاص نيست

پزشكيان گفت: مجلس با راي اعتمادي كه به سه وزير پيشنهادي داد، نشان داد كه تابع جو و نگاه خاص نيست، از مدرسه اي كه دكتر آشتياني در آن تدريس مي كرده، تعداد دانش آموزاني كه در جنگ تحميلي شهيد شدند، قابل مشابه با مدارس ديگر نبود. افرادي  هم كه شهيد نشدند، به آدم هاي تاثير گذار در جامعه شدند. بنايي كه افرادي مانند آشتياني در كشور گذاشتند بناي خوبي بود. آموزشي دادند كه دانش آموزان نخبه پايبند به كشور و انقلاب ماندند و شهيد شدند. بنابراين نمي توان گفت افرادي مانند آشتياني خائن به كشور و مملكت هستند.

وي ادامه داد: مراعات اخلاق بسيار مهم است اما بسيار با اين نكات بيگانه هستيم. بايد در نطق ها بر اساس اسناد و مدارك صحبت مي شد، اينكه فردي از چه جناحي است مهم نبود بلكه بايد توانمندي افراد ارزيابي مي شد. متاسفانه در كشور افرادي  پست هاي مديريتي را مي گيرند كه توان علمي در آن زمينه ندارند و مجلس بايد اين مسئله را بررسي كند تا خلاف قانون در سازمان ها رخ ندهد.

مجلس با دولت همراه است اما كار خلاف قانون را نمي پذيريم

پزشكيان در اين باره كه راي اعتماد مجلس به وزراي پيشنهاد نشان دهنده همراهي قوه مقننه با دولت بوده است، گفت: مجلس همواره همراه دولت است، اين همراهي با دولت به اين معنا نيست كه كار خلاف با قانون را مي پذيريم. مجلس ثابت كرد مي خواهد به دولت كمك كند.

وي اظهار داشت: موافق تغيير سه وزير نبودم اما در نهايت دولت دست به اين كار زد، الان نبايد با دولت دعوا كنم بلكه بايد كمك كنم تا در مسيري كه مي خواهد قرار گيرد و حركت كند. البته اعتقاد دارم هر تغيير و جابجايي در دولت بايد در چارچوب قانون انجام شود.

دولت نمي تواند بگويد مجلس همراه نيست

پزشكيان تاكيد كرد: در كلان مجلس امروز نشان داد كه مي خواهد با نگاه بازتري به دولت كمك كند، دولت نمي تواند بهانه اين را داشته باشد كه مجلس همراه نيست. به هر حال هر سه وزير پيشنهادي در مجلس نهم راي اعتماد نياوردند، اما اين دوره با شرايط كنوني نمايندگان به هر سه وزير اعتماد كردند.

مجلس دهم نشان داد مي خواهد به دولت كمك كند

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس دهم مي خواهد به دولت كمك كند، اظهار داشت:از دولت انتظار داريم كه   قانون را اجرا كند، منظور از اجراي قانون اين است كه تعامل بين خط و ريل كه مقام معظم رهبري اشاره مي كنند به وجود بيايد و  قطار كشور در ريل حركت كند. خلاف قانون عمل كردند از كساني كه مجري قانون هستند قابل قبول نيست.


خبر تصادفي:
قوي ترين وب سايت خبري كه در آن تمامي ضمينه ها براي خبر رساني وجود دارد و ميتوانيد به هر زمينه اي كه علاقه داريد خبر هاي مربوط به آن را بخوانيد.دقت داشته باشيد تمامي اخبار جديد و به روز بوده و خبرنگاران ما روزانه به دنبال جمع آوري انواع اخبار از سراسر ايران هستند.خبر هاي كاملا دقيق هستند و از انتشار اخبار دروغ و شايعات خود داري ميكنيم.سايت ما را دنبال كنيد و با اطمينان خاطر خبر هاي روز ايران و جهان را از اينجا بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.