خبر داغ و جديد را بخوانيد:شريعتمداري: مي‌گويند صد تحريم برداشته شده يكي را نام ببرند/ آب سنگين را خودمان صادر نكرديم وادارمان كردند/رحيميان: آمريكا به چيزي كمتر از تسليم نظام قانع نيست

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاري فارس، حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان و حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمكران  با حضور در برنامه «نگاه يك»به بررسي موضوع استكبارستيزي و آمريكا پرداختند.

شريعتمداري با اشاره به اينكه، اساسا درگيري ما با آمريكا ماهوي است، گفت: اين درگيري از ماهيت هاي ما سرچشمه مي گيرد لذا داستان پر حادثه ما از زماني شروع مي شود كه به همت امام و مردم نسخه اسلام ناب را بر كرسي حاكميت نشانديم.

وي با اشاره به اينكه، اسلام ناب از ويژگي هاي ظلم ستيزي است، افزود: اسلامي كه ظلم ستيز نباشد اسلام نيست، اسلامي كه به پرخوري مرفهين بي درد در كنار فقر محرومان تن دهد، اسلام نيست بلكه اسلام آمريكايي است.

اين فعال سياسي با بيان اينكه، با شكل گيري نظام اسلامي نظام سلطه قد علم كرد، گفت: آمريكا بايد دست از خوي استكباري خود بردارد واز سوي ديگر، بايد اذعان داشت كه درگيري آمريكا با اسلام بر سر نماز و روزه نيست.

وي ادامه داد:  كساني كه نسخه سازش با آمريكا را مي‌پيچند بايد به دو سوال پاسخ بدهند: يكي اين مسئله كه آيا آمريكا تغيير ماهيت داده است؟ دوم اينكه آيا قرار است از اسلام دست بكشيم؟

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان در ادامه با اشاره به اينكه، مسئله مبارزه با طاغوت و استكبار دو مفهوم متقارن و هم سوي با يكديگر هستند، بيان كرد: امروزه مستكبران عالم در تقابل با اسلام ناب قرار گرفته اند لذا استكبار حق و غير حق ندارد.

وي با اشاره به اينكه، هيچ عذابي براي مستكبر مانند عذاب ذلت نيست، خاطرنشان كرد: شروع نهضت امام خميني (ره) از نفي طاغوت و نفي رابطه رژيم شاه با آمريكا بود.

حجت الاسلام رحيميان با اشاره به اينكه، خصوصيات پايدار و ثابت امام برگرفته از حقيقت لايتغير قرآن است، افزود: آمريكا بيشترين ويژگي ها و خصوصيات مستكبران عالم را دارد بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه همه گرفتاري هاي ما و جهان اسلام از آمريكا است.

وي با اشاره به مواضع دو كانديداي فعلي رياست جمهوري آمريكا اظهار داشت: مواضع آنها نشان دهنده ماهيت  اين كشوراست لذا همه دنيا گرفتار مسائل آمريكا است.

مدير مسئول روزنامه كيهان در بخش ديگري از اين برنامه در پاسخ به اين سوال كه چطور مي توان استكبار ستيزي را با تنش‌زدايي جمع كرد گفت: آمريكا در صدر مستكبرين عالم قرار دارد به طوري كه طبق برآورد ها و اسناد موجود مشخص شده است كه اين كشور با سابقه 250 ساله حدودا 224 سال خود را در جنگ و تجاوز به سر برده  يعني93 درصد عمر آمريكا در جنگ و تجاوز به كشورهاي ديگر سپري شده است.

شريعتمداري با اشاره به فرمايش امام خميني( ره) عليه مبني بر اينكه، آمريكا شوروي را هم بازي داده است، عنوان كرد: شعار مرگ بر آمريكا در آخرين فرمايشات امام قابل مشاهده است و لذا اين اعتقاد ملي و ديني است.

 

وي گفت: اينكه عده اي مي خواهند دشمني آمريكا با ايران را در ماجراي 28 مرداد خلاصه كنند غلط است، دشمني آمريكا با ما سابقه ديرينه دارد.

شريعتمداري در ادامه با اشاره به ادعاي برخي از افراد مبني بر اينكه اگر با آمريكا سازش كنيم بسياري از مشكلات حل خواهد شد، گفت: خوي آمريكا غارت گري است لذا كساني كه اين نسخه ها را مي پيچند، نسخه فلاكت را مي پيچند.

حجت الاسلام رحيميان نيز در همين رابطه اظهار داشت: تجربه در طول سال هاي اخير ثابت كرده كه نمي توان به آمريكا اعتماد كرد ضمن آنكه مسئله برجام اين فرصت را ايجاد كرد كه بار ديگر ديدگاه حضرت امام در مورد آمريكا آزموده شود و نتيجه آن را مردم و نسل امروز در كشور و دنيا شاهد باشند كه نتيجه مذاكره با آمريكا چيست.

شريعتمداري همچنين درباره اينكه عدم مذاكره و عدم ارتباط سياسي با آمريكا چه مزايايي مي تواند براي ما داشته باشد نيز اظهار داشت: امروز يكي از آقايان فرمودند كه 100 مورد از تحريم ها برداشته شده و تنها سه مورد از آن ها مانده است و عده اي اين 100 مورد را نمي بينند و سه مورد ديگر را مي بينند كه بايد از وي خواست كه يكي از اين صد مورد را نام ببرد.

اين فعال سياسي ادامه داد: اينكه گفته مي شود تحريم ها برداشته شده، چه چيز اين تحريم ها برداشته شده، كدام تحريم ها برداشته شده ؛ تحريم هاي بانكي كه همچنان برقرار است و بر اساس گفته آقاي سيف بانك هاي بزرگ با ما رابطه برقرار نمي كنند و ما را مجبور به قبول FATF مي كنند كه اين خود يك قدم به عقب است.

وي همچنين با طرح اين سوال كه غني سازي ما را به رسميت شناختند يعني چه، اضافه كرد: غني سازي بايد صنعتي باشد، غني سازي پايلوت و آزمايشگاهي كه نمي خواهيم؛ به ما اجازه دادند كه در سال 300 كيلو اورانيوم غني شده زير 5 درصد داشته باشيم  و غني سازي 20 درصد و اراك را از ما گرفتند، بعد به ما مي گويند UF4 (كيك زرد) وارد كنيم و آن را به UF6 تبديل كنيم كه همان اورانيوم غني شده است كه از 300 كيلو هم نبايد بيشتر باشد، آن را به UF6   تبديل كنيم كه چه بشود؟

شريعتمداري ادامه داد: درباره اينكه با افتخار گفته مي شود كه مي توانيم آب سنگين صادر كنيم هم بايد بگويم ما را وادار كردند كه آب سنگين صادر كنيم.

اين فعال سياسي خاطر نشان ساخت: آقاياني كه دست اندركاران اصلي در مذاكرات بودند مي گويند تحريم ها تنها بر روي كاغذ برداشته شده  لذا آقاياني كه مدعي هستند تحريم ها برداشته شده بگويند كدام تحريم ها برداشته شده است.

وي همچنين اظهار داشت: اگر دو برابر شدن صادرات نفت را هم قبول كنيم بايد پرسيد كه آيا پول آن به كشور برگشته است؛ صادرات نفت آزاد است چون دنياي غرب به آن نياز دارد آن هم نفتي كه قيمت آن يك سوم شده است،بله غرب به اين نفت مجاني نياز دارد؛ البته اگر قرار است پول نفت را تهاتر كرد، تهاتر كنيم كه چه چيزي بگيريم ، با هند تهاتر كنيم كه برنجي وارد كنيم كه بعد معلوم شود از نوع تراريخته است.

شريعتمداري همچنين با بيان اينكه مذاكره يك فرمول دارد و در آن صحبت از بده بستان است، تاكيد كرد: آمريكا مذاكره را براي مذاكره مي‌خواهد نه براي توافق و براي اين با ما مذاكره مي كند تا آن را بفروشد يعني به نهضت هاي جهاني و بقيه بگويد اگر شما معتقديد كه ايران الگوي شماست، بايد بدانيد كه او هم در نهايت مجبور شد تا با ما كنار بيايد لذا مذاكره با چنين كشوري نه تنها سود ندارد بلكه خطر هم دارد.

حجت الاسلام رحيميان نيز در باره اين ادعا كه آمريكايي ها خواهان تغيير رابطه با ايران هستند اظهار داشت: مگر نسبت به كسي كه سراسر ارتباطاتش با ما جنبه خائنانه داشته مي توان اين ادعا را حمل به صحت كرد؟ قطعا پشت هر حرف آنها توطئه جديد يا برنامه ريزي براي فريب افكار عمومي است، ضمن آنكه هيچ نشانه اي از تغيير مسير حركت آنها نسبت به انقلاب اسلامي نبوده و نيست.

وي با اشاره به تحولات منطقه (يمن، سوريه، عراق، لبنان، افغانستان و ...) خاطر نشان ساخت: آمريكا به چيزي كمتر از براندازي  و تغيير ماهيت نظام جمهوري اسلامي ايران و تسليم كردن نظام قانع نيست.

شريعتمداري نيز در همين رابطه با بيان اينكه براندازي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از خطوط قرمزي است كه آمريكا هميشه آن را با خود به همراه داشته كه با تغيير دولت ها در آن تغييري ايجاد نمي شود، بيان كرد: بحث هسته‌اي موضوع اصلي تحريم ها نبوده، هدف اصلي تحريم ها در وهله اول تغيير رفتار ايران و پس از آن تغيير ساختار كشور بوده است.

وي افزود: زماني كه آنها نتوانستند از طريق نظامي يا طرق ديگر ما را وادار به تسليم كنند وارد فاز ديگري شدند به اين ترتيب كه ظاهر را حفظ كنند و درون را تغيير دهند به طوري كه حتي ممكن است يك روحاني در راس حكومت  باشد ولي حكومت ديگر خصلت اصلي را نداشته باشد.

اين فعال سياسي همچنين درباره انتقاد برخي افراد كه معتقدند كليد واژه فتنه مورد سوءاستفاده برخي جريانات سياسي در داخل كشور شده نيز اظهار داشت: راهش اين است كه فتنه گران مرز خود  را مشخص كنند، امروز يكي از آقايان مي گويد اينكه سه وزير پيشنهادي دولت در مجلس راي آوردند اين است كه ديگر براي برخي اتهامات گوش شنوايي نيست در حالي كه متاسفانه برخي نمايندگان شناخت دقيقي از ماجرا ندارند؛ فتنه گران وطن فروشي كردند  بنابراين احتمال آنكه دوباره دست به وطن فروشي بزنند وجود دارد.

حجت الاسلام رحيميان نيز در بخش پاياني اظهاراتش آينده را از آن اسلام خواند و گفت: با ايستادگي ملت ايران در سال هاي گذشته عليرغم همه تلاش دشمن، آنها هيچ گاه موفق به تسليم نظام نشدند ضمن آنكه قرآن وعده داده كه توطئه توطئه‌ گران به خود آنها باز خواهد گشت و قطعا آينده از آن اسلام است.

شريعتمداري نيز در پايان اين برنامه بحث حقوق هاي نجومي را به نفع آمريكا خواند و گفت: كساني كه حقوق هاي نجومي مي گيرند به ارزشها هجوم مي آوردند و دل مرد مظلوم كه صاحبان اصلي انقلاب هستند را مي شكنند.


خبر تصادفي:
هواي آلوده تهران هميشه يكي از اصلي ترين موضوعات براي انتقاد بوده است.جمعيت تهران بسيار زياد شده و روز به روز نيز زياد تر ميشود.اين امر باعث شده كه نتوان تردد خود رو ها را در سطح شهر كنترل كرد و ترافيك شديد همراه با آلودگي زياد در شهر بوجود بيايد.كنترل اين مشكل سال هاست مه مورد بررسي قرار دارد اما نتيجه اي حاصل نشده و تهران همچنان يكي از شلوغ ترين و مثيف ترين شهر هاي دنيا است كه براي تنفس در اين شهر مشكلات زيادي وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.