تيتر خبر جديد از ايران و جهان:هزينه در عرصه‌هاي پدافندي سرمايه‌گذاري براي مقابله با اتفاقات است


خبر اختصاصي:
مسابقات فوتسال جام جهاني چند روزي است كه در كشور كلمبيا در حال برگزاري است و بازيهاي مرحله گروهي در حالي به پايان رسيد كه ايران با تيم هاي اسپانيا , آذربايجان و مراكش در يك گروه قرار داشت. تيم ملي كشورمان در بازي اول خود مقابل اسپانيا در حالي كه موقعيتهاي گلزني زيادي داشت تن به شكست 5 بر 1 داد. در بازي دوم تيم ملي كشورمان موفق به شكست تيم ملي مراكش با نتيجه 5 بر سه شد. در دادار سوم و حساس ترين ديدار تيم ملي ايران با نتيجه 3 بر 3 برابر آذربايجان متوقف شد تا از صعود به هشت تيم برتر باز بماند. اين براي اولين بار است كه طي سالهاي اخير تيم ايران از صعود به مرحله حذفي رقابتها باز مي ماند

خبر اصلي
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، اسعد فرهادي شامگاه امروز در جلسه كارگروه پشتيباني و خدمات شهري شوراي پدافند غيرعامل استان كردستان اظهار داشت: برنامه‌هاي ابلاغي سازمان پدافند غيرعامل كشور به شهرهاي بزرگ، نقشه راه و استراتژي مهمي براي مصون‌سازي و اجراي امر مهم پدافند غيرعامل در شهرهاست.

وي خاطرنشان كرد: بايد با حمايت و پشتيباني اداره‌كل پدافند غيرعامل استان و همراهي و تعامل دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات‌رسان با شهرداري‌ها شرايط عملياتي شدن آن فراهم شود.

وي هزينه بر بودن انجام بندهاي ابلاغي سازمان پدافند غيرعامل را يكي ديگر از مسائل مهم در اين موضوع اعلام كرد و اظهار داشت: تامين اعتبار اين اقدامات علمي و تاثيرگذار كه حاصل تلاش و كوشش تيم علمي سازمان پدافند كشور است.

وي خاطرنشان كرد: بايد از سرفصل اعتبارات موضوع پدافند غيرعامل كه در دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات‌رسان استان‌ها و اعتبارت ملي در نظر گرفته شده تحقق يابد.

فرهادي با اشاره به عمر چند ساله موضوع مهم پدافند غيرعامل در استان‌ها بيان كرد: فرصت عملياتي نمودن برنامه‌ها و استراتژي‌هاي تدوين شده از سوي سازمان پدافند غيرعامل فرا رسيده و بايد با تامين اعتبارات لازم اين مهم بيشتر مورد توجه قرار بگيرد و اعتبارات پيش‌بيني شده به اين موضوع اختصاص يابد.

مدير پدافند غيرعامل شهرداري سنندج، هزينه كردن در عرصه‌هاي پدافندي را براي روز مبادا و اتفاق، بهترين سرمايه‌گذاري خواند و اعلام كرد: فعلان مديريت شهري در سطح كشور با اجراي اين موضوع در پروژه‌هاي عمراني، برنامه‌هاي خدمات‌رساني خود به شهروندان شرايط بسيار آرام و امني را براي شهروندان فراهم كنند.

وي همراهي و تعامل شهروندان را در اجراي برنامه‌هاي پدافندي حوزه مديريت شهري مثلا رعايت مبحث 21 مقررات ملي ساختمان شهر بسيار مهم تعيين كننده خواند و اظهار داشت: تحقق اين مهم منوط به اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي بيشتر مسائل پدافند غيرعامل در بين شهروندان است.

به گفته وي، همه شهروندان بايد نسبت به اهميت و حساسيت موضوع پدافند غيرعامل در مصون‌سازي محيط زندگي خود در تمامي زيرشاخه‌هاي اين امر مهم آشنايي كامل داشته باشند و به عنوان يك نياز ضروري در زندگي همواره آموزش ببينند، بنابراين كارشناسان و مديران حوزه پدافند غيرعامل با كمك رسانه‌هاي جمعي بصورت كلي و از سوي دستگاه‌هاي آموزشي و فرهنگي بصورت تخصصي به همواره بايد همت كنند.

در اين كارگروه كه با حضور معاونين شهردار سنندج و نمايندگان پدافند غيرعامل استان و مديريت بحران استانداري، دفتر فني استانداري، مسكن و شهرسازي استان، نظام مهندسي، شركت عمران  و مسكن‌سازان استان و ديگر واحدهاي مربوطه برگزار شد، برنامه ابلاغي سازمان پدافند غيرعامل كشور براي شهرهاي بزرگ بصورت كامل مورد بررسي كارشناسي قرار گرفت و با 6 مصوبه عملياتي به پايان رسيد.

شوراي پدافند غيرعامل استان داراي يازده كارگروه مختلف است كه دبيرخانه كارگروه پشتيباني و خدمات شهري آن در شهرداري سنندج فعال است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.