خبر جديد از دنيا:طرح منهاج با حضور بازاريان و اصناف كردستان برگزار مي‌شود


خبر اختصاصي:
پس خبر تلخ مرگ دوچرخه سوار ايران در رقابتهاي پارالمپيك ريو ر سال 2016 اين بار متاسفانه يكي از كمك داورهاي كشورمان در سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. آقاي علي سبكتكتين كمك داور خوب كشورمان در راه برگشت به خانه پس از قضاوت بازي دو تيم دست اولي كشورمان در شهر شوشتر متاسفانه دچار سانحه رانندگي شد و جان خود را در اين رقابتها از دست داد. فدراسيون فوتبال و همچنين كميته داوران اين حادثه تلخ را به جامعه فوتبال و داوري و همچنين جامعه ورزش اصفهان و نيز خانواده ايشان تسليت عرض نمود

خبر اصلي

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، مهدي طالبي بعد از ظهر امروز در جلسه بررسي وضعيت اقامه نماز كه با حضور دبيران شوراي اقامه نماز، دستگاه‌هاي موفق در ارزيابي سال گذشته در سالن جلسات پرديس سينمايي بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بسياري از مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بي‌توجهي مردم به مسائل ديني و فريضه مهم نماز است.

مدير ستاد اقامه نماز كردستان احياي نماز جماعت صبح در مساجد را از مهم‌ترين اولويت‌هاي ستاد اقامه نماز استان در سال آينده عنوان كرد و گفت: بايد به بررسي تمام مسائلي كه افراد را از امر نماز دور مي‌كند پرداخت و آنها را از ميان برداشت.

وي اظهار داشت: متاسفانه يكي از مشكلاتي كه پيش روي ستاد اقامه نماز است كمبود نمازخانه‌هاي بين‌راهي است و اين ضعف بزرگي براي استان كردستان محسوب مي‌شود.

به گفته اين مسوول، برنامه‌هاي مفيدي در زمينه آموزش امامان جمعه مدارس، مدرسين، مبلغين و معلمان پرورشي در نظر گرفته شده و هدف اين برنامه‌ها بروزرساني سواد و معلومات آنها بوده زيرا طي زمان اين يادگيري‌ها كم‌رنگ خواهد شد و نياز به يادآوري دارند.

طالبي با اشاره به ديگر طرح‌هاي ستاد اقامه نماز در استان كردستان گفت: امسال اين ستاد براي نخستين بار طرح منهاج را با حضور اصناف و بازاريان كردستان برگزار مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: در اكثر كشورهاي مسلمان عمده بازاريان هنگام اذان مغازه خود را با نصب پارچه‌ايي به عنوان نشان رفتن به صف نماز جماعت بر روي درب مغازه نصب مي‌كنند و اين نيز بايد به يك روش در بين بازاريان استان تبديل شود.

به گفته اين مسوول، طرح سلامت معنويي هم به عنوان يكي از برنامه‌هاي ستاد اقامه نماز كر ستان، در بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي استان برگزار شد كه در قالب اين طرح، پرستاران و بهياران با شركت در دوره‌هاي ارتقاء احكام ديني، بيماران و همراهان بيمار را در اين خصوص راهنمايي مي‌كنند.

طالبي گفت: سال گذشته اين طرح در دو بيمارستان‌ بعثت و توحيد سنندج برگزار شد و توانست در بين پرستاران و نيز بيماران و همراهان آنها با نظرات مثبتي مواجه شود.

مدير ستاد اقامه نماز كردستان تاكيد كرد: اختصاص اعتبارات از سوي سازمان برنامه و بودجه به بحث احداث نمازخانه‌هاي بين راهي ضروري است چرا كه ترويج فرهنگ نماز در جامعه يك رسالت همگاني است و هر كدام از ما با توجه به ميزان تاثيرگذاري در اين راستا وظايفي داريم.

طالبي افزود: حدود 500 ميليون تومان اعتبار براي احداث نمازخانه بين‌راهي در دو مسير سنندج به قروه و همچنين قروه به بيجار صرف شده است و اميدواريم در آينده هم در مسيرهاي سنندج به كامياران و سنندج به مريوان نمازخانه‌‌هايي در راستاي ترويج فريضه نماز احداث شود.

وي تصريح كرد: در 450 مدرسه در استان كردستان امام جماعت حضور دارد و به دانش‌آموزان علاوه بر نماز، درس‌هاي احكام ديني را نيز آموزش مي‌دهد.

مدير ستاد اقامه نماز استان كردستان در پايان گفت: در ساير مدارس استان نيز نماز جماعت به كمك معلمان پرورشي اقامه مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.