خبر دست اول :وابستگي 58 درصدي صندوق‌هاي بازنشستگي به دولت / آمار تكان دهنده از هزينه‌هاي صندوق‌ها

شرح خبر:


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد نهاونديان رئيس دفتر سابق رئيس جمهور در همايش صندوق‌هاي بازنشستگي، تنگناها و راهكارها با اشاره به اينكه وابستگي صندوق‌هاي بازنشستگي به بودجه دولت افزايش پيدا كرده است، اظهار داشت: از سال 1387 كه ميزان وابستگي 36 درصد بود هم اكنون اين وابستگي به 58 درصد در سال 1395 رسيده است.

وي افزود: روند افزايش وابستگي به صندوق‌هاي بازنشستگي سالم نيست و در اين باره بايد خود صندوق‌ها باكفايت درصدد افزايش بهره‌وري و كاهش وابستگي به منابع دولتي باشد.

نهاونديان با اشاره به اينكه صندوق‌هاي بازنشستگي بايد به توجيه اقتصادي بازگردند، تصريح كرد: هم اكنون آمار تكان‌دهنده‌اي از ميزان گردش مالي پرداخت حقوق،‌ مستمري و هزينه‌هاي درمان وجود دارد كه بر اساس آن در سال 94، 120 هزار ميليارد تومان اعلام مي‌شود كه چيزي معادل 40 ميليارد دلار است.

رئيس دفتر رئيس جمهور افزود: اگر كل درآمد ارزي حاصل از فروش نفت خام را محاسبه كنيم به 27 ميليارد دلار نمي‌رسد بنابراين در صندوق بازنشستگي با رقم بزرگي مواجه هستيم.

وي با اشاره به اينكه همواره بايد توجه عمومي دولت و مجلس به صندوق‌هاي بازنشستگي باشد گفت: در موضوع شفافيت هم نمي‌توان برخورد دوگانه داشت بنابراين صندوق‌هاي بازنشستگي به طور شفاف اطلاعات مالي را در اختيار ذينفعان خود قرار دهند.

نهاونديان همچنين در ادامه خواستار افزايش هم‌افزايي و همگرايي اركان مختلف اقتصادي در كشور شد، گفت: بايد هم‌افزايي را در منافع شخصي ترجيح دهيم تا به هدف توسعه اقتصادي دست يابيم.


خبر تصادفي:
ايراهيم حاتمي كيا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملكرد روزنامه يا لثارات الحسين و توهين به جامعه سينماي ايران اعتراض كرد. وي گفت: كساني كه در اينجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتي ديدم كه اين اتفاق افاده و حرمت قلم اينقدر ضايع شده است نتوانستم ساكت بمانم.اين هنرمند محبوب و دوست داشتني كشورمان كه كارگردان بسياري از فيلمهاي محبوب ايران مي باشد با اين واكنش حمايت خود را از جامعه هنري كشورمان نشان داد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.